بعد از این نور به آفاق دهم از دل خویش/ که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد


به نام خدا علّت ناملایمات
مراقبه
راه نفوذِ شیطان
بسم الله الرحمن الرحیم امام سجاد (علیه السلام)فرمودند: سه چیز موجب نجات انسان خواهد بود: بازداشت زبان از بدگوئى و غیبت مردم، خود را مشغول به کارهائى کردن که براى آخرت و دنیایش مفید باشد.و همیشه بر خطاها و اشتباهات خود گریان و ناراحت باشد.
ثمره نماز
بدعت
عاشقِ امام حسین علیه السلام
علّت ناامیدی از پرودگار
صورت واقعی گناه
حضور قلب
فرا رسیدن سالروزشهادت پیشوای چهارم شیعیان حضرت امام سجاد (علیه السلام) ر ا تسلیت عرض مینمائیم.
حسینا به عشق تو ما زنده ایم
لطف و کَرَم شما اهل‌بیت به این وسعت شامل حال ماست، پس چطور ممکن است در بیماری یا حال احتضار ما را رها کنید؟ قرارِ خدای تعالی این است که به این دنیا بیاییم و با او آشنا بشویم و برویم...
قول به امام حسین بدهیم که...
خرین وصیت امام حسین علیه السلام
وسعتِ انسان
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۶۴: پاسخ: اتفاق بر باطل شدید می‌كند باطل را این شدت حق است در نظام قدرت حق است در نظام منتها مقدور علیه هر چه هست قدرت حق است منتها آمدند این قدرت را این قوت را این همدلی و همیاری را در راه باطل صرف كردند صرفشان باطل بود نه اینكه اصل اتحاد باطل باشد اصل اتحاد حق است در راه باطل صرف كردند
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۶۳: سید الاعمال هم انصاف است چند چیز است كه در روایات به عنوان سید الاعمال آمده یكی انصاف است یكی «ذكر الله علی كل حال» است
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۶۲: «القبر اما روضه من ریاض الجنه او حفرة من حفر النیران»
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۶۱: در آیهٴ 63 به بعد سورهٴ «انفال» اعلام می‌كند كه ایجاد الفت بین دلهای مردم به دست تو نیست فرمود: ﴿وَ أَلَّفَ بَینَ قُلُوبِهِمْ﴾
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۶۰: «إِنَّما یجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْطُ» توجیه شد یعنی چون آن باند و آن گروه راضی بودند به این كار و این توطئه دست جمعی بود و این یك نفر را مأمور كردند و به كار او راضی بودند لذا همه آنها در ریختن خون این ناقه سهیم‌اند خدا به همه‌شان اسناد داد
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۹: مطلب دیگر آن است كه اگر كسی بخواهد دین را زنده كند و دیگری هم دارد این دین را زنده می‌كند او اگر خوشحال شد معلوم می‌شود كه دارد به این آیه عمل می‌كند اما اگر دیگری دارد دین را زنده می‌كند او نگرانی‌اش این است كه چرا من زنده نكرده‌ام این معلوم می‌شود دین را وسیله قرار داد برای ارضای خودخواهی این مشكل هست
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۸: مطلب دیگر آن است كه این دین را و این بار را باید همه بردارند وقتی همه برمی‌دارند انسان احساس نشاط می‌كند كه همراهان فراوانی دارد و همه مسئولیتها روی دوش او نیست هم احساس سبكی می‌كند هم احساس نشاط چون همه دین باید عمل بشود
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۷: صعود فردی مشكلی را حل نمی‌كند باید صعود جمعی كرد صعود جمعی به این است كه آنها كه قدرت پرواز دارند پری پهن كنند و بی‌پناهان و بی پرو بال را زیر پر خود پر بدهند
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۶: اگر كسی عزت طلب می‌كند باید بداند كه همه عزت مال خداست و نزد خدا است در نزد غیر خدا اصلاً سخن از عزت نیست این یك مطلب ﴿مَنْ كانَ یریدُ الْعِزَّةَ فَلِلّهِ الْعِزَّةُ جَمیعًا﴾ آن‌گاه سؤال مطرح می‌شود كه اگر تمام عزت پیش خداست ما از چه راهی به الله نزدیك بشویم كه عزت دریافت كنیم
آیا اگر کسی تمام عمرش در کفر بوده، ممکن است بعد از مسلمان شدن اهل بهشت شود؟
چرا آدم پا به این دنیا گذاشته؟
دو وجه دنیا
ای کسی که به تمام اسماء و صفاتت متجلّی هستی!
دیندار غیر واقعی
علامت مُحبّ امام حسین علیه السلام
نماز اثر گذار
محبّت امام حسین علیه السلام
روز اول محرم
نورانیت قرآن
حقیقت دنیا
کمک مومنانه
انکار حق
بسم اللّه الرحمن الرحیم السلام علیک یا أباعبداللّه
یَـٰۤأَیُّهَا ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ تُوبُوۤا۟ إِلَى ٱللَّهِ تَوۡبَةࣰ نَّصًُوحاً ای کسانی که ایمان آورده اید! به سوی الله توبه کنید، توبه‌ای خالص.
بهای اندک
به نام خدا السلام علیک یا امیرالمؤمنین علیه السلام
عید غدیر مبارك
پناه به رحمت واسعه‌ى پروردگار
نابرده رنج گنج میسّر نمى‌شود
نصیحت دوم جبرئیل
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۵: در نهج‌‌البلاغه در هنگام دفن حضرت زهرا(سلام الله علیها) آمده است كه حضرت امیر(سلام الله علیه) به رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) عرض می‌كند كه این امت من از اینها شكایت دارم و جریان را دخترتان به عرضتان می‌رساند و شما را گزارش می‌دهد
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۴: تمام مشكل در این است كه همه ممكن است آدم خوب باشند اما همه بی‌‌ هم آدم خوبی‌اند نه با هم «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّهِ جَمیعًا وَ لا تَفَرَّقُوا فی الاعتصام بحبل الله» پس اگر همه آدم خوبی بودند اما فرادی این تفرق كردند در اعتصام این آیه ناظر به این نیست كه بعضی آدم بدی‌اند بعضی آدم خوبی‌اند آنها كه اصلاً اعتصام نكردند آنكه آدم بد است اصلاً بحبل الله اعتصام نكرده اما در اعتصام بحبل الله می‌فرماید متفرق نباشید همه شما با هم این طناب را بگیرید
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۳: حالا آنچه را كه واتیكان می‌گوید یا كلیسا می‌گوید این مسیحیت باشد این واقعاً مسیحیت محرف است هرگز روح مطهر مسیح به این مسیحیت تحریف شده رضا نمی‌دهد وقتی قرآن به ما می‌فرماید جنگ را از اینها یاد بگیرید معلوم می‌شود اینها جنگ دارند دیگر و اولین حرف مسیح همان تصدیق روش موسای كلیم است
گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۱۵۲: انسان با هر وضعی كه بمیرد با همان وضع محشور می‌شود و اگر موت‌اش موت جاهلی بود جاهلاً محشور می‌شود حالا حشرش هم درجاتی دارد عده‌ای با انبیا و اولیا محشورند عده‌ای هم با علمای ربانی محشورند عده‌ای هم با صدیقین و صالحین در بیت اوساط محشورند عده‌ای هم مراحل ضعیف‌تر

درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:


ابزار دانستنی ها برای وبلاگ





The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic