بعد از این نور به آفاق دهم از دل خویش/ که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد

گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۸۸: بالأخره ابن زبیر یك آدم فاسدی بود او را گرفتند و كشتند و بعد هم فردایش كعبه را ساختند این مشكلی پیش نیامد ابرهه آمده است كه اصلاً قبله و مطاف را بردارد لذا خدا به او امان نداد ولی اگر كسی امام زمانش را یاری نكند به كعبه هم پناه ببرد خدا او را پناه نمی‌دهد لذا جریان كار حجاج مخالف با ﴿مَنْ یُرِدْ فیهِ بِإِلْحادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذابٍ أَلیمٍ﴾ كه همانند جریان ابرهه باشد نیست

نوشته شده توسط :آ نوری
1399/02/2-08:53

به نام خدا

 اگر كعبه از حرمت خاص برخوردار است و اگر در جریان ابرهه با طیر ابابیل از كعبه حمایت شده است چطور در جریان تحصن ابن زبیر در درون كعبه خدا از كعبه حمایت نكرد زیرا حجاج ابن یوسف ملعون به دستور عبد الملك بالای كوه ابوقبیس منجنیق نصب كرد و از همانجا كعبه را زیر سنگهای فراوان خرد كرد و كعبه را در هم كوبید و ابن زبیر را دستگیر كردند و كشتند
پرسش: ...
پاسخ: آنكه اختصاصی به كعبه ندارد هر ظالمی را خدا به عذاب الیم گرفتار می‌كند چه در مكه چه در غیر مكه.
پرسش:...
پاسخ: سرّش همان قید است كه شده برای اینكه یك عده‌ای مرحوم صدوق (رضوان الله علیه) كه نقل می‌كند این بیان شریف را ظاهراً به صورت روایت نقل می‌كند گفتند كه حرمت كعبه برای آن است كه دین محفوظ بماند و حافظ دین و ضامن دین ولی خدا و امام معصوم است در زمان حضور و ظهورش و نائبان او هستند در زمان غیبتشان حضرت فرمود كه ظاهراً امام سجاد (سلام الله علیه) یا روایت دیگری است ابن زبیری كه سید الشهداء (سلام الله علیه) را یاری نكرد امام زمانش را یاری نكرد و بعد از رحلت و شهادت سید الشهداء (سلام الله علیه) امام زمان دیگرش كه امام سجاد بود یاری نكرد و خودش داعیه‌ای داشت این شخص اگر به كعبه هم پناه ببرد خدا او را پناه نمی‌دهد سرّش این است كه خدا در جریان ابرهه طیراً ابابیل را اعزام كرد و اما در جریان منجنیق بستن حجاح طیر ابابیلی را نفرستاد بالأخره ابن زبیر یك آدم فاسدی بود او را گرفتند و كشتند و بعد هم فردایش كعبه را ساختند این مشكلی پیش نیامد ابرهه آمده است كه اصلاً قبله و مطاف را بردارد لذا خدا به او امان نداد ولی اگر كسی امام زمانش را یاری نكند به كعبه هم پناه ببرد خدا او را پناه نمی‌دهد لذا جریان كار حجاج مخالف با ﴿مَنْ یُرِدْ فیهِ بِإِلْحادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذابٍ أَلیمٍ﴾ كه همانند جریان ابرهه باشد نیست با او هماهنگ نیست و منافق با او هم نیست این ‌طور است الآن هم همین خطر هست اگر خدای ناكرده آن سرزمین سرزمین ستم بشود مادامی كه مردم در صراط مستقیم نباشند خدا این‌ چنین نیست كه حالا دست ظالم را كوتاه كند بلكه دست ظالم را ممكن است بر اساس ﴿نُوَلّی بَعْضَ الظّالِمینَ بَعْضًا﴾ كه در سوره انعام است ظالمی را بر ظالم مسلط كند عمده این است كه مسلمین وظیفه اصلی خود را انجام بدهند آن‌گاه است كه خدا فرمود: ﴿مَنْ یُرِدْ فیهِ بِإِلْحادٍ بِظُلْمٍ نُذِقْهُ مِنْ عَذابٍ أَلیمٍ﴾ به او مهلت نمی‌دهند.
پرسش: ...
پاسخ: الآن هم گرفت ذات اقدس الهی آل سعود را دیگر ﴿نُوَلّی بَعْضَ الظّالِمینَ بَعْضًا﴾ این همان جریان تونل مكه بود جریان پل ... بود كه گرفت الآن صدام این آل سعود بدبخت را كه ناچار شد خسر الدنیا والاخره بشود.
«و الحمد لله رب العالمین»
 
فایل صوتی و متنی ۱۹۴ سوره مبارکه آل عمران




نظرات() 




درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:


ابزار دانستنی ها برای وبلاگ





The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic