بعد از این نور به آفاق دهم از دل خویش/ که به خورشید رسیدیم و غبار آخر شد

گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی ۴۵: گوشه‌ای از تفسیر آیت الله جوادی آملی وقتی قرآن بخواهد نیكی را معنا كند نیكان را معرفی می‌كند عدل را بخواهد وصف كند عادلان را معرفی می‌كند چون كتاب تربیت راهش این است بنابراین ﴿لكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ﴾ مگر شما بِر نمی‌خواهید؟

نوشته شده توسط :آ نوری
1399/01/26-12:26

به نام خدا

خدا وقتی می‌خواهد بِر را معنا كند بَر را ارائه می‌دهد دیگران به زحمت افتادند كه بگویند یا كلمه‌ای به عنوان مضاف در اول محفوف است ﴿وَ لكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ﴾ یا كلمه‌ای در خبر محذوف است كه بگویند «ولكن البر بر من آمن بالله» ایشان می‌فرمایند نه در مبتدا مضافی محذوف است نه در خبر مضافی محذوف است خدا می‌خواهد بِر را معنا كند و چون قرآن یك كتاب نور و هدایت است نه كتاب تئوری و تعلیم معنا ندارد كه قرآن عدل را معنا كند یا نیكی را معنا كند وقتی قرآن بخواهد نیكی را معنا كند نیكان را معرفی می‌كند عدل را بخواهد وصف كند عادلان را معرفی می‌كند چون كتاب تربیت راهش این است بنابراین ﴿لكِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ﴾ مگر شما بِر نمی‌خواهید؟
فایل صوتی و متنی ۱۸۵ سوره مبارکه آل عمران




نظرات() 




درباره وبلاگ:



آرشیو:


طبقه بندی:


آخرین پستها:


پیوندها:


پیوندهای روزانه:


نویسندگان:


ابر برچسبها:


آمار وبلاگ:


ابزار دانستنی ها برای وبلاگ





The Theme Being Used Is MihanBlog Created By ThemeBox
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic